مشاوره بیمه ای :

مشاور بیمه ای، ارائه دهنده مشاوره تخصصی در امور بیمه ای، قانون کار، بیمه تامین اجتماعی و حسابرسی بیمه ای به اشخاص اعم از حقوقی و حقیقی می باشد.

اهمیت مشاور بیمه ای :

مشاوره بیمه ای یکی از عوامل موثر برای تصمیم گیری بهتر درحوزه فعالیت مدیران جهت جلوگیری از جریمه و اعمال هزینه‌های سنگین برای واحد های تجاری و صنعتی میباشد .

توجه نکردن به موضوع حق بیمه پرداختنی به سازمان تامین اجتماعی ، موجب ایجاد بدهی به سازمان میشود.

حسابرسی بیمه ای :

بررسی و رسیدگی به اسناد و مدارک و دفاتر قانونی کارفرمایان و شرکت‌هایی که در تامین اجتماعی دارای پرونده هستند و کد کارگاهی دارند توسط سازمان حسابرسی بیمه تامین اجتماعی را حسابرسی بیمه‌ای یا حسابرسی بیمه تامین اجتماعی می‌گویند.

وظیفه موسسه حسابرسی :

شرکت‌ها و افراد حقوقی مکلف به پرداخت حق بیمه کارکنان خود هستند و موسسه حسابرسی تأمین اجتماعی نیز وظیفه دارد تا با بررسی دفاتر قانونی شرکت‌ها به صورت دوره‌ای یا در زمان در یافت مفاصا حساب، جابه جایی سهام، انتقال مالکیت و … از رعایت قانون توسط شرکت یا مؤسسات مطمئن شود.

هدف از حسابرسی بیمه چیست :

تامین حقوق بیمه ای پرسنل توسط کارفرما :

در این مورد لیست حقوق بیمه تامین اجتماعی و در برخی موارد لیست مالیات حقوق پرسنل با دیگر مدارک درخواستی و قوانین تطابق داده می‌شود تا درستی یا نادرستی و یا خطاهای آن کشف و گزارش شود.

اطمینان حاصل نمودن از اجرای قوانین در مورد حق الزحمه‌ها و قراردادها:

در این مورد صورت حساب‌ها و فاکتورهایی که کارمزد دارند مورد رسیدگی قرار می‌گیرند و همینطور قرارداد و مدارک پرسنلی که به عنوان حق الزحمه‌ای در کارگاه مربوطه مشغول به کار هستند نیز بررسی می‌گردد، تا درستی یا نادرستی در مورد این قراردادها و کارمزد گزارش شود.

مشاوره بیمه ای

مشاوره بیمه ای

مفاصا حساب :

مفاصا در اصل به معنای تسویه کردن است و در واقع به معنای سندی است که پس از رسیدگی به حساب مؤدیان مبنی بر تسویه حساب به او می‌دهند. معادل انگلیسی مفاصا حساب کلمه account settling به معنی تسویه کردن یک حساب است.

قرارداد دو طرف حقوقی و یا حقیقی زمانی که در حال پایان است، زمان تسویه حساب بین دو طرف قرارداد است.

به عبارت دیگر :

مفاصاحساب برگه ای است که نشان دهنده تسویه با سازمان تامین اجتماعی است.

پس از اینکه گواهی پایان کار تهیه و ارسال شد، با ثبت صحیح اطلاعات و مدت زمان قرارداد، عمرانی بودن یا غیر عمرانی بودن پروژه،توسط مسئول پرونده این کار انجام می‌شود.

مواد قانونی :

مفاصا حساب بیمه براساس ماده 37 و 38 قانون تامین اجتماعی به معنی تسویه نهایی با سازمان تامین اجتماعی است که بر طبق این دو ماده وضع شده است.

 

ماده 37

دریافت تسویه حساب برای انتقال، رهن و اجاره ملک که انتقال دهنده وظیفه دارد مفاصا حساب سازمان را دریافت کرده و به انتقال گیرنده تحویل دهد.

ماده 38

در زمان بستن هر گونه قرارداد، انتقال دهنده وظیفه دارد تا پایان قرارداد، مفاصا حساب را دریافت کند و آن را به انتقال گیرنده تحویل دهد. این عمل به معنی این است که خاتمه قرارداد انتقال دهنده با بیمه است.

نکته

این کار بر اساس درصد مکانیکی کار، درصد دستی بودن کار و مواردی مانند حق بیمه بیکاری محاسبه می‌شود.

 در مرحله بعد

برای اینکه مفاصا حساب بیمه تامین اجتماعی با موفقیت دریافت شود، باید مجموع ناخالص کارکرد و مجموع مبالغ حق بیمه کسر شده و همچنین واریز شده به سازمان تامین اجتماعی محاسبه و در نهایت ثبت شود.

با رعایت برخی نکات میتوان از ایجاد جریمه ها و بدهی های ناخواسته جلوگیری کرد:

تنظیم لوایح جهت هیات های حل اختلاف

پیگیری و حضور در هیات ها تا زمان حصول نتیجه

لایحه دفاعیه جهت دیوان عدالت اداری

مشاوره  جهت جلوگیری از ایجاد بدهی

درپایان :

برای دریافت خدمات مالی و بیمه ای با همکاران ما در شرکت حافظان حساب در تماس باشید.